tisdag 24 mars 2009

20 mars















Så slut. Kom inte från jobbet förrän klockan var 16.30. Hade ett otroligt människomöte med en elevs mamma. Hon delade med sig av sitt liv och erfarenheter angående medicinering kontra bättre liv för sin son med daignos ADHD och Asperger. Jag pluggar nu för fullt inför tentan bla om hjärnan och nervsystemet. Det var otroligt givande att få dela hennes tankar kring detta hur hjärnan fungerar med/utan medicin. Medicinen går ut på att fylla på med transmittorsubstanser så att synapserna i nervsystemet får lite hjälp på traven. Han fick även hormonet melatonin som hjälper honom till en bättre dygnsrytm.

Även om jag inte tar Melatonin så slocknade jag totalt när jag kom hem. Det här var typ det enda som jag såg, ljuset bakom de stängda ögonlocken. Nästa tankevurpa! Otroligt att våra ögon kan registrera ljus och färg när vi blundar. Ok, ansiktet är ju belyst....
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar