fredag 23 oktober 2009

13 okt




















Utveckling
Utvecklas, växa, mogna...
Mycket i mitt liv handlar om utveckling. Jag försöker alltid att förbättra. I arbete, relationer med mina kära och med mig själv, i tankar...
Ibland är det en fälla som jag konstant snubblar i.
Ibland eller alltid?
Känns mest som ibland men i ärlighetens namn så är det mer alltid...När går utveckling över i absurbdum? När blir utveckling negativt? Är det när man inte kan njuta av dagen som den är?
Jag har alltid ansett mig vara klok som tänker på vad jag kan förbättra, inte vad dålig jag är, utan på vad jag faktiskt KAN göra annorlunda nästa gång. Jag tror att jag ibland har fel. Jag kanske borde strunta i att förbättra?

Iaf lite...
Hur kommer det sig att utvecklingen av Ceropegia, hjärtan på snöre, slutar i denna blomvariant? Varför har blomman en sådan konstig form? Hur har den utvecklats genom årtusenden? Den vinner ju inte på att vara vacker? Kanske den sprider vissa feromoner för att locka till sig en pollinerare med lång näbb eller snabel??
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar