tisdag 10 februari 2009

10 feb














Ibland så undrar jag om jag ska bara fota mat. Det verkar som ganska mycket i mitt liv kretsar runt maten. Vad det är för mat, hur det ser ut på tallriken, absolut vad jag får för smakupplevelse av maten. Idag äter jag mycket mera medvetet. Fick boken "Den hemlige kocken" av min kära H. Sen dess har det varit många utbrott på de matleverantörer som fuskar med smaktillsatser och diverse tillägg istället för äkta vara. Hoppsan där kom rubriken på Mats-Eric Nilssons uppföljare, Äkta vara. Jag tjatar på våra underbara tonåringar om vikten på att äta rätt, dricka rätt om de ska orka med skola och träningar. Den jag borde tjata mer på är mig själv. Att JAG ska planera min mat bättre med tre mål samt mellanmål för att undvika dessa blodsockerfall jag brukar få på eftermiddagen.
Vi kör GI-mat hemma nu jag och H. Vi hittar på en massa olika varianter, utvägar för att minimera kolhydraterna. Det är en kär utmaning!

Idag väntade en hjortkotlett med reducerad sky, grönsakspytt och ett trasselbo av morot och palsternacka i köket när jag kom hem från ridningen.
Om det är så här GI- mat smakar så kan jag leva med det :-)
Tack älskade H!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. JAG VILL planera min mat..... Inte jag ska hihihihi...

    SvaraRadera
  2. Jaha, det var VILL jag ska ta fram.. ;-)
    Love J

    SvaraRadera