torsdag 19 februari 2009

19 feb















Möten, av alla dessa människor jag möter varje dag är det inte många som ger ett bestående intryck. Vad beror det på? Är de ointressanta? Eller är jag ointresserad? Är det jag som är ointressant?
Varför är det vissa som vi kommer ihåg? Är det utseendet? Eller är det just själva mötet, energin som uppstår mellan oss människor som gör att vi kommer ihåg? Varför känns det ibland som att man känner varandra väl även om man aldrig förut har träffats? Är det för att den själen, människan attraherar mig som gör att jag kommer ihåg?

Det jag kan iaktta hos mig själv är att ju mer öppen och nyfiken jag är desto mer intressanta blir mina medmänniskor. Desto fler magiska möten blir det...

Märker ni att blicken dras mot de vita änderna? Varför då?
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar