söndag 13 september 2009

12 sep




















Åh, vilken dag!
Jag red i elva-gruppen idag. Tyvärr när man rider igen för en annan så brukar man få de hästar som inte står så högt upp på önskelistan. jag fick såklart Cuba. Cuba är en gammal häst med mycket erfarenhet. Han har tävlat i höga klasser och kan föra sig i de högre skolorna. Han har också erfarenhet av ridlektioner. han vet mycket väl hur man stänger av för att spara på sina krafter. Han är gammal och stel, det tar tid innan han blir uppvärmd och mjuk i sina muskler. Det i kombination med min otålighet är ingen bra mix. Alla mina dåliga sidor kommer fram när jag rider Cuba. Jag vet vad jag gör för fel. Jag vet vad jag borde göra MEN JAG GÖR DET INTE. För jag fastnar i energin och kommer inte ner i en lagom nivå. Och detta BETALAR jag för! Fattar ni? Inte jag! I slutet av lektionen frågar Karin, en av de bättre ridlärare jag har ridit för, hur vi har upplevt vår ritt. Jag kan inte ljuga utan säger det precis som jag känner. BRA DÄR! Jag får en direkt feedback från Karin och kan då se vad jag kan förändra till nästa gång. Jag inser också att jag skulle behöva en privatlektion där jag rider Cuba för att kunna bryta mitt beteendemönster.
Jag är STOLT att jag framför mina tankar och känslor, särskilt i denna grupp av kvinnor som jag inte känner. Efter lektionen fick jag medhåll av en annan kvinna som känner likadant när hon rider Cuba. Undrar om hon någonsin har sagt det till läraren? :-)

Dagen fortsätter med övningskörning med Linus, massa härligt jobb i trädgården, roliga överraskningar, en god middag och massor av kärlek till/från Älskade H.
Dagens foto från vardagsrummet visar altanen med alla ljus. En bild som förför min hjärna, med dofter från mat och vin och berörning från min älskades hand.

Med Kärlek...
J
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar