söndag 20 september 2009

16 sept














Nu börjar de bli väl mogna! Nu måste vi musta! Det är dags!
Har lekt med mättnad, blev en kul bild!

Jo, jag vill skryta lite!
Jag red Lega igår. Lega brukar "stänga av" och kommer gärna i ett mood där han är sur och trött. På uppvärmningen i parken busade vi. Jag bjöd honom på blad och sa att han är världens snyggaste häst. De andra bakom oss i ledet började grymta när vi norpade blad och kom lite efter de andra. Surpuppor, man måste ju få hästen på glatt humör! Väl inne i ridhuset fick vi en ganska bra kontakt. I galopparbetet bestämde jag över varje steg. Lega tyckte nog att det var ok för han var vaken och hade öronen framåt. När vi skulle rida ur en stor volt ut på fyrkantsspåret samlade jag galoppen och anpassade oss efter den som kom på spåret. Lega gjorde ett jättebra arbete med att gå i en sluta i galopp ut ur volten.

På läktaren kom det från hjärtat, från min ridlärare -Bra gjort!
Värmer mitt hjärta när en sån spontan reaktion kommer. :-)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar