onsdag 9 september 2009

30 juli igen




















Just det! Det var även den dagen jag och Ulla var i skogen för att leta Karl Johan. Vi hittade EN Karl Johan samt några få kantareller. Jag stödköpte kantisar från en försäljare på parkeringen så att det skulle räcka till en kantarelltoast på kvällen.

Det var även första gången jag var på Möjligheternas hus i Farsta Strand. Det var en upplevelse att se alla dessa människor som var jakt efter det stora klipppet. Först i kön stod antikhandlarna, de tog godbitarna.
Själv kom jag hem med några vackra glas som jag ska ha ljus i till hösten.

Tror att dessa människor och deras beteende ska ingå i vår "filmatisering" av människans spel vid olika sociala sammankomster i livet. Vi har studerat möten på återvinningen i Östberga ochföräldrar/lagledare vid barns idrottsutövande hitills. Köandet på torsdagarna vid möjligheternas hus passar även in här :-)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar