onsdag 21 januari 2009

21 jan




















Första försöket att få in vackra blommor i vårt hem. Fräscha tulpaner i en otroligt läcker kruka som jag fått av svärmor Ulla i födelsedagspresent. Jag älskar ytan på krukan och jag älskar färska snittblommor! Är ju lite smått skadad då jag har haft egen blomsteraffär, med en annan typ av tillgång till blommor...
Saknar jag blommorna? Ja, jag kan ibland sakna kreativiteten i mitt gamla yrke. Jag saknar inte stressen och arbetstiderna men ibland kan jag sakna servicen att ge kunden den ultimata lyckan i en perfekt brudbukett, klassisk kärleksbukett eller i en vacker arrangerad begravning. Jag önskar ett vackert hem i år med många fler blickpunkter som leker med mina sinnen, smeker min hjärna. Det är ju där som lusten väcks till liv... i skallen ;-)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Men du, vi behöver något fint arrangemang att sätta på bordet till dopet :-) ;-) i blått grönt och vitt...

    SvaraRadera
  2. Oki, Hur stort bord? Hinner vi se lokalen på fredagen?
    Jag tar med mig verktygslådan, oasis mm.
    Vad säger du om färgdragna tulpaner i blått? Kan bli en ganska ball effekt. Jag spånar vidare..

    SvaraRadera
  3. Vet inte om vi ska ha långbord eller flera små bord, men man kanske kan ställa ett arrangemang på buffébordet, eller presentbordet om det nu blir ett sånt...
    och ja, vi hinner se lokalen på fredagen. Hämtar nycklarna då och så ska vi duka och ställa iordning allt, tur att vi är många ;)

    SvaraRadera
  4. Så bra! vi får kolla läget på fredagen. Vad kul det ska bli!

    SvaraRadera