torsdag 29 januari 2009

29 jan
















Jag har astma, något jag iof visste men idag sa läkaren att jag har astma. Astma som kommer och går beroende på vilken status jag har i kroppen. Förkyld, stressad mm. Går jag på promenad med Yoda får jag ansträngningsastma, cyklar till jobbet, styrketränar, rider... Fattar ni hur begränsad jag känner mig?
Idag börjar jag med behandling mot astma, pulmikort morgon och kväll. Jag ska fortsätta med "akut"medicinen bricanyl när jag ska göra något ansträngande samt när jag verkligen behöver. Så om TRE månader ungefär kan jag börja träna lite hårdare.

Just nu vill jag bara gå och sova, har så ont i huvudet. Åkte hem från jobbet och sov middag i 5 timmar! Något är på G i kroppen, bihålorna värker och lederna värker. Hoppas jag mår bättre imorgon...

Ynk...
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Grattis... vet hur det känns! Har levt med min sedan 16 -års åldern. Hyperreaktiva luftrör är ett annat namn, har precis som du besvär beroende påvad jag gör och hur jag mår.

    >>> har lämnat meddelande på ditt telesvar <<<

    SvaraRadera